söndag 3 juni 2012

Veckans matsedel

Eftersom flickan vår är hemma från dagis över sommaren och måste äta både lunch och mellanmål hemma har jag gjort upp en ordentlig plan för vad vi skall äta och när. Jag älskar att laga mat men tycker det är urjobbigt att hitta på vad och ännu svårare nu då vi storhandlar (försöker åtminstone) en gång i veckan.

Få se om jag håller mig till den. Vi var och storhandla igår så den är planerad enligt vad som blev köpt då.

Skriver in recepten senare.

Här är planen:
Söndag
Middag: makaronilåda och fetaostsallad
Måndag
Lunch: överbliven makaronilåda
Mellanmål: pannkaka och frukt
Middag: moussaka med maletkött och sallad med lite mozzarella
Tisdag
Lunch: överbliven moussaka
Mellanmål: pannkaka och frukt
Middag: fisksoppa
Onsdag
Lunch: fisksoppa
Mellanmål: bröd och jougurt
Middag: kyckling, ris och fetaostsallad
Torsdag
Lunch: kyckling och ris
Mellanmål: bröd/semla och jougurt
Middag: korvsås med potatis och grönsallad
Fredag
Lunch: korvsås och nåt till
Mellanmål: ägg och frukt
Middag: fisksoppa

På lördag blir det butiken igen och kanske nån lite bättre lördagsmat...



- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Samma problem hos oss :) skriver upp veckans matsedel på köksväggen.. Men jag behöver ändå inte hitta på något mellanmål, för mina ungar orkar inte äta det.

    SvaraRadera