söndag 10 juni 2012

Presentation av Ciora Na Mara




Nu ska jag presentera världens finaste och sötaste häst. Ciora Na Mara. Hon ägs egentligen av min mamma men känns som min då det är jag som mest ridit och skött henne under alla de år hon varit i familjen.
Hon är nu 21 år gammal. Hade födelsedag på första maj. Hon är född på Irland och har ett kallblod till pappa och en ponny till mamma. Ponny blodet i henne kommer ofta fram och egentligen är hon som en stor ponny. Hon kan vara väldigt envis.

Då hon var yngre tävlade vi massor i banhoppning men numera håller hennes ben bara småskuttande.


På den här bilden ser man Cioras lynne bra. En riktig kämpe. Jag tror vi vann klassen där den här bilden togs. Det var en 110 cm klass i Raisio 2004 eller 2005.

Numera hinner jag tyvärr inte rida så mycket men Ciora har världens bästa skötare/ryttare som tar hand om henne de dagar jag eller mamma inte gör det.

Ciora kom till oss då hon var 4 år gammal, så vi känner varandra mycket bra. Världens BÄSTA häst❤

Snart skall jag presentera våra andra fyrfota vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar