tisdag 5 juni 2012

Rabarberpajs receptet

Bild på den ogräddade pajen


Receptet på den här pajen är jätte lätt.
Botten:
2 ägg
1 dl socker
2 dl mjöl
11/2 tsk bakpulver
1 dl mjölk
1/2 dl smält smör

Rabarber i bitar

Täcke;
1 dl smält smör
1 dl farinsocker
1 dl havregryn

200 grader 25 min

Vi åt av den till mellanmål med lite "bananglass" dvs. Frusen banan mixad med lite mjölk. Det är ide jag fick av min kompis Camilla och flickan vår ÄLSKAR det och hälsosamt är det ju oxå;)




Mums!!

Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Kanske vi borde ta bananglass till mellanmål också :) Och när jag nu kommer att tänka på det så har vi ju rabarber på bakgården... och ägg i kylen, och faktiskt allt annat som behövs för en rabarberpaj. Om man sku orka baka...

    SvaraRadera
  2. Då är det ju bara att hugga i... Jag tycker det är ganska bra program med Natalie. Hon tycker det är jätte roligt att vispa och i synnerhet få slicka degen från visparna då vi är färdiga:)

    SvaraRadera