onsdag 6 juni 2012

Grönska...

Fick idag lite blommor planterade och en del av ena långa rabatten rensad. Natalie hjälpte så fint medan Oliver sov förmiddagssömn. Nedan en bild av mina två pelargoner. Nu måst jag ännu få resten av rabatten rensad och så borde kanten få stenar så gräsmattan skulle hållas borta...


Jag har fått lite dille på pelargoner. Vill ha mera... Jag skall gå och söka efter nån skojig grej att plantera några blommor i. Vi har en massa bråte på vinden och i källaren så kanske jag hittar nåt... Men det får vänta tills min kära kommer från jobbet för ungarna kan inte komma med, varken till källaren eller till vinden.
Mitt trädgårdsdille blir inte bättre av att jag idag var en sväng hos mina småkusiners mamma och titta på hennes jätte fina rabatter. Endel kan de... Avundsjuk...

1 kommentar:

  1. Hej, oj så fin blogg, jätte kiva att följa med vad du sysslar med. Min sallat som jag plantera med Micce i växthuset mår ganska bra, men den vi plantera ute kom aldrig upp. Bara ruccolan kom upp, men allt är ganska tanigt. Julie skall imorgon fara efter nya hönor som hon köpt, 3 olika sorter. Tadam har flyttat ihop med x hingsten Art och de trivs sååå ihop, för de är båda två år och ganska maskulina så de kan leka. Tadam var nog ganska dum mot Prince, nöp små bitar av den ibland, så nu har den en lekkamrat den inte kan bråka med allt för mycket. Lillissen är mycket hingstig också, den bara hoppar upp på Annie. Nej nu måst jag jobba på kontoret och föst kanske vattna min sallat.

    SvaraRadera