tisdag 26 juni 2012

Jobba på min kondis...

Nu är det dags att göra en ändring i min livsstil. Jag skall och lovar börja jobba på min kondition. Det finns tre orsaker till detta.
1. Jag vill med gott samvete äta mycket sött och gott och god mat.
2. Man hålls friskare med bra kondition.
3. Jag vill rymmas i min älsklingsklänning på ett bröllop i slutet på Juli. (Jag köpte klänningen till ett bröllop för fyra år sedan, har fått två barn efter det, men klänningen är bara så fin och den är egentligen bara lite spänd runt magen, så det borde nog lyckas).

Jag har egentligen aldrig tänkt på min kondis någo desto mera. Antagligen för att jag ridit så mycket och gått med hunden och allmänt bara rört på mig massor. Som bäst har jag ridit 1-3 timmar sex dagar i veckan. Men så är det ju inte mera. Så nåt måste ske...

Det här skall jag göra:
1. Börja lenkka (om jag skulle börja försiktigt 2x20 min eller 3x20 min på en vecka). Jag HATAR att springa och då jag får lite egentid från barnen är det nog absolut inte det första jag skulle välja att göra, men nu skall det bli så... Tänk att jag är gift med en som springer två timmar så där bara...
2. Rida mera (mommo ridning med Ciora två gånger i veckan och en gång i veckan ordentligt med Ona, om min kusin vars häst det är låter mig göra det...?)
3. Göra magmuskler efter mina sprinpass.
4. På hösten ska ta mig i kragen och börja gå på Joga eller någon annan organiserad jumpa. (lovar inte att det blir av... har ju aldrig varit på gym så steget är enormt...)

Nu har jag gjort min plan offentlig så må nu detta hjälpa mig att " stick to my plan"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar