lördag 2 juni 2012

Sommar huset

Nu har vi flyttat ut till vårt sommar hem. Vi har liksom ett hem på vintern och ett på sommaren. Skulle gärna bo här alltid men huset är så stort och inte isolerat så det är omöjligt att hålla det varmt här på vintern.
Men jag njuter nog massor av att få vara här. Lite ångest har jag bara just nu då det känns att jag har så mycket att göra, packa upp väskor, städa, plantera blommor så morötter och annat i trädgårdslandet. Det är inte så lätt att hitta tid och energi för allt
med två små barn. Hästen borde ju också ridas...

Här är en bild av mina örter. Det är det ända jag hunnit plantera i växthuset hittills. Egentligen är det min man som är bättre på att odla och pyssla med växthuset och trädgårdslandet men pga ett byggprojekt här inne har han inte hunnit göra nåt med trädgården ännu.




Ute i landet borde det rensas. Här är en bild på gräslöken och bakom den ogräset som borde bort i morgon.




Potatisen fick jag satt för 3 veckor sedan. Den börjar titta fram:)




Imorgon måst jag eller vi få nåt gjort i landet. Det är ju så roligt att få njuta av egna grönsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar