torsdag 21 juni 2012

Mera vegemat

Jag läste ett intressant blogginlägg som Michaela skrivit om att mat är dyrt. Jag blir varje gång vi far till butiken lika förbluffad över hur dyrt det blir. Allt är dyrt i det här landet så det är ju klart att mat också är det, och billigare lär det ju inte ska bli.

Vi äter en hel del grönsaker, till exempel sallad varje dag och det är ju inte det billigaste precis. Men det är bara att bita ihop tänderna och betala. Men så kostar ju kött en hel del också. Vi äter nog helt för mycket kött. Jag skulle vilja äta mera vegetariskt men jag har så svårt att hitta på barnvänlig hälsosam vegetarisk mat. Jag lagar nu och då nån pasta med vegesås, det är ju enkelt, men då äter storasyster mest bara pasta och det är ju inte så värst hälsosamt trots att det är mörk pasta... Om nån har bra tipps på god och inte allt för invecklad vegemat tar jag gärna emot!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar