tisdag 12 juni 2012

Kaffe

Idag har jag köpt kaffe. Inte vilket kaffe som helst utan GOTT GOTT kaffe.


Min man vann en My café kaffekokare samma sommar som vi gifte oss. ( vi tänkte önska oss just en sån maskin till bröllopspresent men som tur gjorde vi inte det för en vecka före bröllopet vann han en på en orienteringstävling).
Vi har inte använt maskinen på flera år men nu på våren fick jag iden att börja använda den igen. Den fungerar med engångsfilter, såna med kaffe i. Jag brukar kalla dem kaffe poddar. Och på finska podeja, men mannen i kaffebutiken såg ut som ett frågetecken då jag bad efter podeja så de har nog nåt annat finskt namn.
Köpte idag 100% arabica kaffe, starkt Café noir. Det har jag köpt tidigare och så köpte jag nåt annat Kenyanskt arabica kaffe som jag skall testa. Det bästa är att det är jätte gott att laga latte av en kopp starkt café noir och varm skummad soja mjölk. Härligt.


En bild av en latte jag lagade här en dag. Den blev lika god eller godare än dem jag brukar dricka på café.

1 kommentar: