tisdag 5 juni 2012

Sommarblommor

Igår var jag med min mamma och köpte sommarblommor till sommarhuset. Huset är så stort att mina föräldrar bor i en del och min familj i en annan. Vi har nog våra egna rabatter men fot tillsammans till blomträdgården. Lindbergs trädgård i Sibbo. Otroligt fina blommor de hade.



De här köpte vi.

Jag köpte också några tomatplantor, en äggfukt som det skall bli spännande att se om det blir nåt av och en paprika planta. Är lite osäker på hur man odlar paprika. Vi har oftast misslyckats med paprika förr så nu skall jag försöka ta reda på hur den skall skötas. Problemet har varit att den inte vill växa på höjden utan förblir liten och kan bara producera några paprikor.

Här är äggplantan och paprikan utplanterade eller rättare sagt inplanterade i växthuset.



Månne de är för nära varandra?

Tycker det är roligt med lite odling men jag har nog lite för lite kunskap och så är jag ur ussel på det där med gödsel. Hihi...

1 kommentar:

  1. Måsholmen har också blivit mycket tystare. Måsarna brukar skrika så i Juni och först tystna i augusti, men nu låter de redan som om hösten skulle vara på kommande

    SvaraRadera