söndag 24 juni 2012

Regnkläder gör under...

Idag har det regnat nästan hela dagen. Tänk hur vi fullvuxna tycker regn är hemskt och barn tycker det är hur roligt som helst. Storasyster är nu 2 1/2 år gammal och har ännu inte hunnit bli hjärntvättad med att regn är hemskt och äckligt. Märkte idag att jag ofta beklagade högt det dåliga vädret och så jätte länge tar det väll inte innan det smittat av. Jag skall absolut försöka tänka på saken och hålla positiv attityd till alla väder. Egentligen är det ju mest en klädes fråga. Då vi gick ut på morgonen hade storasyster galonbyxor, rock, mössa och gummistövlar. No problem, så kan man ju springa och hoppa i ALLA vattenpussar. Jag i min tur hade bara paraply. Inte konstigt att jag var våt, frös och på dåligt humör då vi kom in. Äger inte ens ett par gummistövlar eller ordentliga regnkläder. Att köpa ett par gummistövlar som är sköna och snygga får bli sommarens mission och att hålla glad min hurdant väder det än är...önska mig lycka till:)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar