fredag 29 juni 2012

Annorlunda husdjur

Sitter och väntar på att vi skall få gå in till neuvolaläkaren med lillebror, som just tar sig en liten tupplur. Började fundera på hur olika husdjur man kan ha. Endel har gående pinnar, andra har hundar. Så finns det ju papegojor, kaniner, katter, möss, hamstrar, iguaner och en massa annat en del helt vanliga och andra mycket ovanliga. Vi har ju en hund, och jag har lite svårt att förstå att endel väljer nån liten gående pinne som man i mitt tycke nog inte får mycket utbyte av. Kanske jag har helt fel och att pinnar är ljuvliga och nog en hwl del lättare att sköta än en hund...
Jag känner en som har sniglar. Hon har vuxit upp med djur så hon vet nog hurdant det är att ha en hund eller katt så kanske valet att ha ett enklare husdjur är helt rätt i hennes livssituation. Men lite komiskt tycker jag det är. Hon studerar till veterinär och om jag förstod rätt så rädda dem då någon hämtade dem för avlivning till skolan. De är nån afrikansk sort, växer sig stora som en handflata. Allt de behöver är sallad, lite sand och en låda att bo i. Men utan en varm dusch några gånger i veckan så dör de. De lär njuta av att bli duschade. Sträcker ut sin hals och vrider på huvudet under strålen och ser åtminstone ut att tycka livet är skönt. Det måst nog vara en yrkessjukdom att vilja ha en snigel till husdjur och hon som bara studerar ännu. Hur månne det blir då hon studerat färdig?

2 kommentarer:

  1. Har nu läst din blogg; rolig!! Här kommer lite samlade kommentarer.
    Ditt kaffe är MINST så gott som det ser ut!

    Du kan ju testa att shoppa med N när ni är i Sverige. Här skulle alla tycka att hon är SÅ väluppfostrad. P får beröm hela tiden. Och du vet ju hur han är ;).

    Vi kanske kan jobba på kondisen ihop i höst? Det blir iof efter du ska ha din klänning men ändå..

    Kan du inte lägga upp receptet på den där äggsalladen (lr vad det heter?) som vi fick senast vi lunchade hos er?

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Tack Anna, Jo, vi måste absolut jobba på kondisen tillsammans i höst. Roligare att ha nån att springa med. Nu är vi på väg några dagar till Vasa, och vad glömde jag hemma, jo mina joggingskor. Så så bra går det...
    Kram Linn

    SvaraRadera