lördag 7 juli 2012

Lemoncurd glass




Nu har jag lagat lemoncurd glassen. Vi hade middagsgäster och den blev varmt mottagen och jag var mycket nöjd. Fast storasyster gillade nog inte den, och barn vänlig är den nog inte riktigt eftersom den är rätt så syrlig. Receptet hittade jag i senaste numret av Femina.
Den heter lemoncurd glass men borde heta lemoncurd yougurtglass.

Lemoncurd yougurtglass
1 burk lemoncurd (jag lagade egen för det är mycket lätt och mycket billigare och mycket godare)
5 dl grekisk jougurt (jag använde turkisk)
2 msk honung (jag satte bara 1 msk)

Rör lemoncurden slät i en bunke och jougurten i en annan. Blanda ihop dem och tillsätt honungen. Frys in och blanda om med jämna mellanrum medan den fryser in dvs. de första 4 timmarna så att iskristallerna går sönder.

Så lätt och så gott.

2 kommentarer:

  1. Den var mycket god, tack. Skulle vara jätte gog med maränger också!

    SvaraRadera
  2. Hoppas det blir en favorit i repris när jag återvänder till min moderjord.

    SvaraRadera