tisdag 17 juli 2012

Härliga vänner




Igår hade jag en jätte rolig dag och kväll med några mycket goda vänner. Det är vänner som jag studerat med och vi har hållit kontakten trots att de flesta av oss bor på olika orter. Tyvärr träffas vi alltför sällan, men bättre sällan än aldrig. De kom hit till mitt sommarparadis och jag önskar och hoppas det blir en tradition.
Jag avundas lite en före detta kollega till mig som tillsammans med ett stort gammalt studiegäng brukar resa ett förlängt veckoslut i året till nån stad/ort, ibland i Finland och ibland utomlands. Det har blivit en tradition för dem. De slår fast datumet ett år i förväg och så far de som kan med på resan. Barn ( ammande räknas inte) och äkta hälfter är inte välkomna med. Så här har de hållit på i över 20 år och aldrig är alla med men roligt har de bestämt. Det sku vara nåt det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar