fredag 6 juli 2012

Dockan är så viktig...

Den där dockan är så viktig. Den ska med överallt. Storasyster har alltid varit förtjust i dockor. Är vi någonstans tex på något Familjekafe och leker, konfiskerar hon alla dockor och kan sitta och panta på dem så att ingen annan får leka med dem. Hon älskar dem.


Här kommer dockan med till stallet. Den har fått solkräm på sig. Och eftersom lillebror ammades innan vi gick iväg, skulle också dockan ammas.
Jag tycker inte att vi på något sätt påverkat storasyster att börja gilla dockor. Första egna dockan fick hon först då vi märkt hennes stora intresse för dockor.
Det skall bli intressant att se om lillebror kommer att tycka om dockor eller blir det bilar? Vi har några bilar hemma men storasyster visar dem noll intresse. Jag tror absolut det är ett medfött könsbetonat beteende, fast jag vet att många anser motsatsen. Vem vet?

2 kommentarer:

  1. Och nu ser jag att hon har sina nya kläder på sig! Jättefina!

    SvaraRadera
  2. vi har det lite tvärtom. min dotter har inte haft något jättestort intresse för dockor, men har lekt lite med dockor o bilar. hon är nu 7,5år. min son leker ibland med dockor men dess mera med bilar. han är 4,5år. jag själv har lekt mycket med både dockor o bilar.

    SvaraRadera