måndag 31 december 2012

Bokmalen vaknade - Sandmannen

Förr läste jag massor, nuförtiden nästan inget. Trötthet och tidsbrist. Jag älskar kriminalromaner och hittade Lars Keplers romaner för ett år sedan. Har sträckläst dem alla. De är bra, spännande, lätta och mycket beroendeframkallande. Nu under julhelgerna har jag läst den fjärde boken, Sandmannen. Böckerna, Hypnotisören, Paganinikontrakter Eldvittnet och Sandmannen är nog fristående men vill man följa med polisen Joona Linnas liv lönar det sig att läsa dem i ordning. Vill man bara läsa en underhållande deckare kan man läsa böckerna i vilken ordning som helst.
Sandmannen var verkligen bra och kanske den bästa av böckerna. Den var inte lika rå som de tidigare men ännu mera spännande. Kanske lite för spännande för mig (var tvungen att kolla lite i slutet för att klara av att läsa vidare...). En bok jag kan rekommendera för alla som gillar spännande, verkligt spännande kriminalromaner med ett släng av lite icke trovärdig Bond action.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar