måndag 10 december 2012

Barnteater

Hush, så jag skrivit dåligt de senaste dagarna. Idag var jag med barnen på teaterpjäsen VIT på svenska teatern. Jätte trevlig pjäs för barn från 2 år uppåt. Första teatern för båda barnen. Storasyster satt koncentrerad hela timmen och tyckte uppenbarligen om den. Lillebror skratta och följde med halva föreställningen men sen blev han så trött så han somnade.


Storasyster och hennes bästis talar med den ena av de två skådisarna. Det regnade färggrann konfetti i slutet. Jag rekommenderar pjäsen för alla med barn i åldern 2-8 år. Nån konststuderande var där också. Pjäsen var mycket speciell och fast det var en barnpjäs var den på samma gång en komedi och väldigt konstnärligt gjord, visuellt sett, så även jag och de andra föräldrarna tyckte det var underhållande. Nu vill jag på mera teater. Fast i morgon blir det färgbad med lillebror...

1 kommentar:

  1. Ha så roligt på färgbadet! Jag ville också gå men Molly hann bli så stor tills det ordnades. Fyllde ju 1 i slutet av november. Men vi var på sommaren på Skidit festarit på innergården där på Tavastvägen 13 och Molly gillade mycket!

    SvaraRadera