måndag 24 december 2012

GOD JUL





GOD JUL!!!!!!!! Nu är magen full av god julmat. Sillsallad, potatis, sikrom, lax, sill à la Wendt, skinka, små ärter och potatislåda. Just i den ordningen! Och julklapparna är öppnade. Fina klappar både åt oss fullvuxna och åt barnen. Min man överraskade mig med världens julklapp. En skiva av Leona Lewis och två biljetter till Art on Ice. Han vet nog så bra vad jag tycker om. Blev så glad så jag nästan började gråta. Nu måste vi ännu hitta barnvakt så kan vi tillsammans fara på showen.
Julgubben och gumman var på besök och delade ut klappar. Det var nog en hit. Alla barnen gillade dem och vi fullvuxna också. Gamla barndomsminnen stiger upp till ytan. Vi brukade ha en julgubben som talade stark pargasdialekt och jag vet inte hur gammal jag var då jag förstod att det var grannen, mina goda vänners pappa som var utklädd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar