tisdag 11 december 2012

Färgbad (klott)...

Idag var det då färgbad på agendan för lillebror och mig. Riktigt kul göra med en baby. Lillebror fick klotta med färger, helt naturliga färger, dvs. mat. Frysta svarta vinbär, varm rödbetskräm och torkad persilja. Det var för babyn mellan 4-10 mån, och babyna fick sen klotta med sina färger på papper på golvet. Idén är att känna på olika konsistenser och använda olika färger och på så sätt sinnen.


Lillebror tyckte nog det var jätte lustigt och jag tycker det var lustigt att leka med honom och färgerna. Bäst gillade han nog att äta svarta vinbären. Om han fick nåt ut av det i en djupare mening tror jag ändå inte.
Tillfället ordnades på familjecentret i Sörnäs och det var gratis och hon som drog det var från Luckan. Jag anmälde storasyster till färgbad för 2-3 åringar. Jag tror hon kommer att älska att få klotta...
På hemvägen bongade vi denna. En räddad nalle (ser på bilden nästan ut som ett barn, men det är nog en nalle).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar