torsdag 29 november 2012

Nu kom snön

Och så vi väntat. Nu kom den efterlängtade snön både till stan och till lande. Nu hoppas jag att regnet hålls borta en lång tid framöver.


Ciora har tur då hon har en vägg att använda som vindskydd. Idag har det blåst och snöat och varit rätt kallt (-3 grader).
Jag och lillebror (och moster) var i stallet hela förmiddagen, sedan och föra bilen på service varefter vi tog oss hem i en snöstorm. Jag var kall, kall, kall men lillebror var så fint klädd och inpackad i vagnen så honom gick det ingen nöd på. (Fast han gillade inte riktigt då snön piskade i ansiktet, så jag fick dra vagnen halva vägen.) Det är nog bara att jag vänjer mig och klär mig bättre, för det här är bara början på vintern.
På kvällen gick jag och storasyster och åkte pulka med storasysters bästis en stund. Det var roligt och som tur hade blåsten minska lite. Men i natt skall den stora snöstormen komma. Tur att vi har tak över huvudena.


Två barn och en pulka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar