fredag 2 november 2012

En grön potta

Jag har nog drabbats av en yrkessjukdom, "yrket" är småbarnsmamma. Jag kan mitt i allt på ett tex. ett café börja känna på brösten för att konstatera vilket jag skall amma till näst. Eller ännu värre, medan jag står och pratar med någon kan jag lyfta upp lillebror, och lukta på hans bak för att se om han bajsat. Det är ju saker de flesta småbarnsmammor gör, men jag glömmer bort omvärlden och kan gör sådant var som helst. Skärpning!! I dag skedde nåt lite komiskt i samma kategori. Jag hade en ny oanvänd potta från Ikea med mig till familjecafet. På vägen till cafeet förde jag bilen på ringbyte till en bensinstation. Jag tog barnen och pottan med mig till kassan för att lämna bilnyckeln och så gick vi ut. Vid dörren vänder sig storasyster om och säger med hög röst, mamma du glömde pottan. Där stod den knallgröna pottan på golvet bredvid kassan. Jag vände om och gick efter den. Sedan vandrade vi, jag med lillebror i bärsele och en potta i handen och storasyster i regnkläder iväg till familjecafet och först långt senare slog det mig hur absurd hela situationen var.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar