fredag 2 november 2012

The avocadopasta

Idag gjorde jag den omtalade "the avocadopasta". Originalet alltså, och det var verkligen gott, super gott.




Originalreceptet är ju på finska. Skriver receptet, lite förkortat, här på svenska om nån vill prova på det. Jag använde förresten bara parmesan och inte både parmesan och pecorino, för jag hittade bara parmesan i butiken. Vi åt lite lax med getost till eftersom jag var rädd att storasyster inte skulle gilla pastan. Hon prova aldrig den för hon fick lite pasta med riven ost i stället.

Avocadopasta
4 personer
1 vitlöksklyfya fint hackad
1 lime, saften av den
1 skvätt god olivolja
2 mogna avocadon i tärningar
1/2 chili i tunna ringar och kärnorna borttagna
1 stor näve basilika, strimlad
1 näve bladpersilja eller koriander, grovhackad (jag använde koriander för jag ÄLSKAR koriander)
1 dl riven parmesan
1 dl riven pecorino
Salt
Svartpeppar
400g spagetti, kokad i saltat vatten

Alla ingredienser kan läggas i serveringsskålen och då pastan är färdig tillsätts den. Blanda om och servera.

1 kommentar: