fredag 9 november 2012

Kylskåpet del 1

Vi beställde ett nytt kylskåp med stor frys från Giganttis nätbutik. Den förra gav upp kontraktet och började frysa grönsakerna i grönsakslådan. Jej, för hemförsäkring för den borde betala kalaset. Idag kom då det nya skåpet, men besvikelsen var stor då jag drog bort plastet och styroxen som skyddade den. Tre repor på sidan, inte enorma men nog mycket synliga och fula. Jag ringde genast och krävde ett nytt kylskåp. Först frågade flickan om inte jag skulle nöja mig med ett presentkort som plåster på såret, men jag stod på mig och sade att jag nog tycker det skall vara ett helt och snyggt kylskåp jag skall ha. Få nu se hur det hela slutar. Vi har nu tagit i bruk det nya repade kylskåpet eftersom de inte kunde ordna ett nytt idag, flickan som hette Jenni utan efternamn lovade att de skulle ta kontakt med mig och att vi skall reda upp saken. Nu några timmar efter samtalet är jag garanterad på att vi aldrig kommer att få ett ersättande kylskåp, nu då det repade redan är uppackat och i bruk. Antagligen kommer de att påstå att vi repat det...pessimisten i mig har tagit över. Fast bråka skall jag!!! Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar