onsdag 31 oktober 2012

Madrasskap...

Igår till Ikea, först köttbullar och sen madrass testing. Konstatering att madrasser är svindyra vilket ledde till en smärre frustration. Som tur tog vi en avstickare till fyndhörnan och gissa vad. Just exakt de madrasser vi konstaterade att skulle vara bäst fanns där, för halva priset. Där stod vi sen och grubbla. Duger de då de varit test madrasser och hur får vi i så fall hem dem? Ingen homedelivery och ingen bytesrätt på fyndtorgets prylar, men galet mycket billigare. Vi bestämde nog snabbt att vi tar dem och vi lyckas. Men reservera gick inte. Klockan var 20 så det var bara att hoppas att de skulle finnas kvar till nästa dag, alltså idag.
Ännu 20.50 ringde jag och kollade och de fanns kvar, och idag var jag, min bror som var ledig från jobbet och lillebror där genast då de öppnade. Kvar var madrasserna och jag var så nöjd och köpte dem direkt. ( försäljaren vid fyndhörnan sade att madrasserna som kommer dit, sällan är där många timmar för de är så eftertraktade). Hoppas nu bara att de inte är helt slutkörda då de varit test exemplar, men bra känns de åtminstone och vi spara flera hundra euro. Min bror var så snäll att han körde hem dem och en ny bäddmadrass med en hyrd skåpbil, medan lillebror och jag väntade på Ikea. Sen blev det köttbullslunch till tack och nu är de nya madrasserna installerade och bäddade. En vacker dag skall vi nog köpa en sängstomme, men det får vänta lite, det viktiga är madrasserna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar