söndag 21 oktober 2012

Ett häftigt hästigt veckoslut...




Rätt så tung helg med årets bästa evenemang Horse Show och hemligt möte. Jag är helt slut och då har jag ju bara varit som publik fredag kväll utan barn, lördag kväll med ett barn och idag med två barn. Tänk så de som jobbat där, sålt saker där eller tävlat- de först måste känna sig trötta.
I dag var alltså både storasyster och lillabror med och jag måste säga att jag är stolt över dem. Lillebror var snäll och nöjd hela tiden och storasyster klarade av att sitta stilla och tyst mer än jag räknat med. Lite fick vi gå bort från läktaren och hon fick springa av sig. Att få sitta stilla och se omgivningen löste vi med en hamburgare. Maten tystade munnen, inte den hälsosammaste men oj så hon njöt.


Det är roligt med showen som hålla en gång om året. Jag träffar bekanta som jag egentligen alltid bara ser på showen och det är alltid lika roligt att prata lite med de här typerna från hästvärlden, som är stor men ändå så liten.
Ett litet hål i plånboken blev det ju nog. Jag köpte en tavla. Såg den redan förra året, det är ingen original utan en kopia, en dyr kopia (för mig alltså), som jag tänkt på flera gånger under året och det har hamrat mig att jag inte köpte den. Nu fanns den igen och nu slog jag till. Jag skall ta en bild av den så får ni se den. I morgon.


Vi såg några Alpackan utanför arenan i går. Fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar