torsdag 25 oktober 2012

Loppis

På onsdag var jag på loppiset dit jag fört lite eller egentligen ganska mycket kläder och säljas. Man för kläderna dit, de prissätter och tar en ganska saftig del av priset. De har ändå ganska höga priser och tar bara emot kläder av bra kvalité så lite pengar borde vi få om nån köper kläderna. Då jag kom dit såg jag att de prissatt en av våra halare till 60 euro. Jag har köpt halaren begagnad i samma butik för ett år sedan för " bara" 55 euro. Så storasyster har använt den en vinter och nu var den värd 5 euro mera. Intressant! Jag tänkte genast att den aldrig kommer att gå. Men jag fick genast äta upp mins ord, för just då kom en mamma in med sin lilla flicka och köpte den. Int så illa. En vinter mera sliten och 5 euro dyrare...


Storasyster i sin nya halare ( som kostade så mycket att det gör ont att tänka på det) men nästa år skall den absolut säljas på samma loppis (om det ännu finns då...) med hopp om högt pris och köpkraft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar