måndag 29 oktober 2012

Vill ha säng

Det finns en massa jag vill ha. Jag är lite sån där ha, ha, ha person, men som tur lite snål (och fattig) så allt jag vill ha kan jag inte få. Men en bredare säng vill jag ha och skall jag ha, för vi har det trångt. Vi har inte varit konsekventa och fört tillbaka storasyster på natten när hon kommer in tassande i vårt rum och oftast märker vi inte ens att hon kryper upp och somnar där i mitten. Jag märker sen mitt i allt att jag har en storasyster på ena sidan och en lillabror på andra sidan ( jag har somnat vid amningen eller orkar inte flytta tillbaka lillebror i egen säng), klockan är typ 4 och jag ligger som i en sillburk och kan inte sova. Händer för ofta. Jag är för lat för att föra tillbaka storasyster och antagligen lillebror också ifall han börjar med samma nattliga idéer så Nu har jag fått för mig att en bredare säng är den ända lösningen. Men hur bred? 180cm? 2 m, eller kan man ha en så bred säng och varifrån, sotka, jysk eller Ikea och hur billig vågar man köpa? Vår nuvarande är från sotka om jag inte minns fel, inte så dyr och är rätt ok efter 10 år, men jag kommer inte alls ihåg vad den heter. Nå ja, det är nog bara att fara iväg och prova trots att det känns ur jobbigt (dyrt och svårt). Må det hända i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar