fredag 21 september 2012

Utskämd

Usch och fy. Nu har jag gjort så mycket bort mig. Och det ska visas på tv. Var intet ont vetande på Familjekafe i dag (ibland kan det vara farligt med dyl. verksamhet...) och där dyker FST och OBS upp och frågar om de får ställa några gallup frågor om barnfamiljers ekonomiska vardag i Helsingfors eller nåt i den stilen. Vad kan man annat än ställa upp då det på plats fanns bara några föräldrar och man, läs jag, bara är för snäll och artig. Blää, bord ha sagt nej. Jätte komplexa frågor som jag hade jätte svårt att svara på. Svarade nu nåt idiotiskt, tog långa pauser, blev röd i ansiktet och stammade. Håh, håh... Och värst av allt så filmades det.
Var och hur tycker du Helsingfors borde bygga hus? Hur sku staden borda underlätta det för barnfamiljer så det inte sku vara så dyrt att bo här? Vad skulle du göra med 1.9 miljarder för invånarna i Helsingfors? Var tycker du staden borde spara och hur mycket tycker du är skäligt att sätta ner på boende i månaden? I den här stilen var frågorna. Många är bra på att svara på dylika frågor men inte jag och i synnerhet inte oförberedd och med en kamera som filmar mig. Intressanta frågor som jag kunde sitta och diskutera över en kopp kaffe, men inte sådär. Hjälp. Funderar allvarligt att bryta mig in på Yle och förstöra materialet.

5 kommentarer:

  1. Mardrömmen! om det tröstar alls så hade jag gått lika mycket i lås. Och verkligen svåra frågor, inget man drar upp ur bakfickan så där bara. Modigt att du ställde upp och jag är säker på att det känns värre nu än vad slutresultatet är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fattar nog inte hur de kan tro att vanligt folk bara sådär kan svara nåt smart på såna där frågor. Jag hoppas de klipper materialet så mycket att de klipper bort mig...

      Radera
  2. Håller med Pia på alla punkter! Ta det bara lugnt nu (jo lättare sagt än gjort). Men oftast är man ju mest kritisk mot sig själv, och andra ser sedan inte på situationen på samma sätt..

    SvaraRadera
  3. Tack:) jag har nog lugnat mig. Hoppas på att de klipper bort allt dåligt, dvs. nästan allt..

    SvaraRadera
  4. Det var modigt av dig att ställa upp! Jag skäms lite för att jag tackade nej...

    SvaraRadera