måndag 10 september 2012

Planeringsdag

I dag har vi haft besök av några vänner vi träffat på Folkhälsans Familjekafe i Brunakärr. Vi planerade lite hur vi skall göra reklam för kafét och så döpte vi det, men jag vågar inte berätta namnet förrän vi fått grönt ljus att överhuvudtaget ha ett namn. Jag tycker Folkhälsans Familjekafe i Brunakärr låter så, ja hur låter det? Det låter åtminstone inte välkomnande. Jag började gå där med storasyster då hon var bara 6 veckor gammal, då var där massor föräldrar och barn. I ett skede till och med så många att en del blev skrämda om slutade komma. Sen i något skede minskade deltagarna till bara några få. Jag drog kafét vintern och våren 2011. Nu drar jag det inte själv, men har lovat delta på ett hörn. Så i dag träffades vi, tre mammor, och planerade lite och lagade ett reklamblad. Skall bli riktigt spännande och se om vi kan få ordentligt liv i kafét. Jag tycker, som jag redan tidigare skrivit, att det är roligt och nyttigt med dylika kaféer. Nu kommer ju den svenska socialservicen att slås ihop med den finska och om jag förstått det rätt så finns det en stor chans att stadens Familjekafe verksamhet på svenska upphör vid årsskiftet. Då är det ännu mera viktigt att det existerar andra kaféer där mammor och pappor som är hemma med sina barn kommer åt att träffas.
Medan vi planerade lekte våra barn bra ihop. I synnerhet storasyster med en jämngammal pojke. Oj så de hade roligt och nu ser hennes rum ut som efter ett bombnedslag.


Så nu skall här städas!!
Lillebror har förresten förra veckan lärt sig åla, och han börjar vara riktigt snabb redan.


Lillebror ålar iväg till dagis...nå nä int ännu som tur, han bara förbereder sig...

2 kommentarer:

  1. Åh! Folkhälsans familjecafé i Brunakärr! Jag typ bodde där varje fredag mellan 2005 och 2008. Bäst! Om det alls tröstar så gick det då också i cykler, i mellan var det så fullt att man knappt rymdes in och imellan var där nästan tomt. Så roligt att ni lägger ner tid och ork på det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va roligt Pia att du också varit med på familjekafet i Bruna!! Jo, du har nog rätt med cykler men nu har det nog varit tyst lite oroväckande länge, men kanske och månne inte vi får liv i det igen...

      Radera