torsdag 13 september 2012

En mystisk internet värld...

Det tog en tid innan jag fattade att det finns människor som surfar igenom bloggar och tjänar pengar på det ( tror de i alla fall, vet inte om de ser några pengar eller inte). Man kan se en hel del statistik över sin egen blogg, hur många sidvyer per dag, från vilket land de som läser är från, vilka sidor som länkar till bloggen etc. Min blogg läses i huvudsak av personer i Finland och Sverige men så har jag förvånansvärt många i USA, Ryssland, Indien och några från andra länder. I början förbryllade det mig massor för jag känner typ ingen, eller nån enstaka i de här länderna (som nog inte ens vet att jag bloggar). Men så en dag fattade jag det. Det är folk i de här länderna som försöker tjäna pengar på att surfa på nätet. Jag ser ju att de varit inne och kolla, eller det tror jag åtminstone. Varför skulle jag annars ha tex. 6 sidvyer från nån lustig försäljnings sida i Amerika. Men nu är det ju bara jag som ser det och ingen av er som läser min blogg. Tror de här människorna faktiskt att jag skall gå in och köpa nåt? Är det bara mig de vill komma åt? Är det värt att tagga sin internetbutik på en massa små privata bloggar? Kan nån förklara eller finns det nån som fattar? En värld jag inte alls förstår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar