måndag 24 september 2012

Tåg?bil?flyg?

Hui så jag ogillar att åka tåg. Det är bara så tråkigt. Och med en storasyster och en lillebror med är det bara jobbigt. 4 och 1/2 timme tog det från Hesa till Vasa, dit gick det men hemvägen kändes ännu längre. Vi valde IC tåg fram om pendolino, trots att pendolinon går samma sträcka på 3 och 1/2 timme. Detra eftersom IC har en lekvagn. Men vadå lekvagn, en liten rutschbana och lite böcker, inte vad jag kallar lekvagn. Storasyster trivdes där en stund men vi trodde där skulle finnas typ ett bollhav. Stor miss. Nu skall vi åka upp igen om tre veckor och frågan är om vi ska ta tåg ( miljövänliga/tråkigaste/dyraste alternativet), bil (billigaste alternativet eller flyg (snabbaste/mest förorenande alternativet)? Hmm, några dagar tid att fundera...

2 kommentarer:

  1. Jag sku genast flyga! Bil sku mina nerver inte klara, tåg möjligen. Men mina barn är inga bilåkare och allt över halv timme är megajobbigt med Sander.

    SvaraRadera
  2. Det blir nog högst antagligen flyg. Vi flög igår första gången med lillebror och det gick så jätte bra. Man behöver ju sitta stilla till Vasa bara en timme så det borde gå hur bra som helst. Nu tog det 3 timmar så lite tungt blev det ju till sist.

    SvaraRadera