torsdag 6 september 2012

Jag gillar familjecafer

Det finns många med fördomar mot familjecafer men jag gillar dem massor. I dag var jag med lillebror en sväng till familjecentrets familjecafe i Sörnäs. Det är en tid jag var där senast och besöket var jätte lyckat. Jag tycker om att bekanta mig med nya människor och höra om deras liv. Och vad är inte bättre än att göra det vid en kopp kaffe medan barnen leker. Det finns många som tror att det pratas bara barn, barn, barn på dylika ställen, men jag har en helt annan bild. Jag tycker det pratas jätte lite barn och mycket mera annat. Och den som tror att familjecafe är bara mammor med barn, har helt fel. I dag var det jag och tre pappor som drack kaffe. Två svenskar och två finnar. Två i IT branschen, en skådis och jag( ver inte vad jag skall kalla mig). Brokigt och trevligt. På hemvägen gick jag och svenskarna via Hagnäs hall och jag måste säga att den gjorde mig stolt över Helsingfors och Finland. Hagnäs hall är bara så fin med massor goda råvaror och bra och vänlig betjäning. En mycket levande hall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar