fredag 1 mars 2013

Håj vilken dag

Lillebrors feber började stiga på dagen så det blev läkarbesök så kvällen. Det är så skumt då han är lika pigg och glad som när han är frisk. Näsan har runnit lite de senaste dagarna men annars han han bli bättre. Febern var helt borta åtminstone en dag. Hos läkaren togs det blodprov och virusprov och lungorna och öronen kollades. Öronen och lungorna var bättre men inte friska ännu. Lågt crp och blodvärdena var bra, vilket var skönt att höra. Virusprovet visade att han har något virus men inte säsongsinfluensan. Läkaren menade att vi inte behöver oroa oss då han är så pigg och äter normalt och blodvärdena var så bra. Att det bara är att vänta, men om febern ännu fortsätter nästa vecka ska komma tillbaka och så provar vi med att byta antibiotikan.

Lillebror fyller 1 år i morgon. En liten födelsedagsfest tänkte vi ändå ha i morgon. Eftersom lillebror nog inte smittar något mera och det inte kommer några utomstående barn tänkte vi hålla fast vid planerna och ha födisfesten. Tror vi alla mår bra av att ha lite program.

Storasyster mår riktigt bra men har fått ett släng av mega trots. Jag vet inte hur många gånger hon legat och skrikit och bankat händerna i marken eller skuffat lillebror. Känner mig som världens dummaste mamma då jag så mycket måste säga nej, fy och bära in henne i eget rum för att lugna sig. Vi kunde inte gå och köpa slickepinnar ( varifrån hon fått slickepinnar på hjärnan vet jag inte, tror inte hon någonsin ätit en), man får inte rita på väggen och inte slå lillebror med en visp i huvudet. Det här var nu bara några exempel. Jag hoppas denna fas är kort och att vår glada och nöjda storasyster snabbt kommer tillbaka. En orsak till det trotsiga beteendet kan nog vara att lillebror fått klart mera uppmärksamhet nu då han varit sjuk. Jag försöker mitt bästa att räcka till för dem båda men alltid lyckas det inte. Nåja, ny dag i morgon. En med presenter (oxå åt storasyster), kaka och mycket kramar och pussar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar