måndag 4 mars 2013

Tredagarsfeber




Det var ändå frågan om tredagarsfeber. Inte då för en vecka sedan då jag skrev att jag tror lillebror har det, utan nu under helgen. Känns lite lustigt då jag misstänkte tredagarsfeber då för tio dagar sedan, men så hade han det nu i stället. Då var det ju lunginflammation och öroninflammation. På fredag steg febern till 39.5 och så höll det i sig till igår kväll, då den mitt i allt sjönk. Jag hade bokat läkartid till idag på morgonen. När vi vaknade var han feberfri så jag avbokade tiden. Idag har han alltså varit feberfri och på dagen konstaterade jag lite röda prickar på hans kropp. Ikväll var det ännu mera. Stämmer helt in på tredagarsfeber, så det är nog det han haft.
På helgen firade vi ändå lillebrors 1 års dag. Han var ju pigg och glad och med panadol kunde man inte ens gissa att han var sjuk. Kakan smakade gott enligt ettåringen, som förresten springer nu. Något mega kalas var det nu inte, utan närmaste släkten på en lugn kaffestund.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar