torsdag 7 mars 2013

Barnbutiksbesök

Idag åkte jag med en dagssovande lillebror och en kompis och hennes son till en barnbutik, Hiiviskettu i Hertonäs. Helt ok butik, men trots att den är importör av en massa saker, var den nog inte alls billig. Jag ville dit och kolla eftersom jag trodde det var en importör av en massa intedningsgrejs till barnrum men jag hade lite missförstått. Mest fanns där franska träleksaker, pussel och lite andra små och dyra leksaker, just sånt som är mega in för tillfället. Men trevligt sällskap hade jag så en riktigt rolig utfärd blev det.
Och så fyndade jag en lampskärm till lillebrors kommande rum. Hela 2 euro kostade den.


Pirat tema! Fin eller hur:) Vi planerar måla lillebrors rum i någon ljusgrön färg så lampan borde hänga bra där.

Från en sak till en annan...
Vi åkte Metro och på vägen hem steg vi av i Kaisaniemi. Hissen upp gick som en linbana bredvid rulltrappan. Att åka den var en ny upplevelse.


Bilden är tagen ur hissen.

1 kommentar:

  1. Det heter Kajsaniemi på svenska. Lampan är fin :)

    SvaraRadera