torsdag 14 mars 2013

Rådgivning och tandkontroll

Igår hade vi fullt upp med rådgivning, tandsköterska och på kvällen ridning. Men nu är det igen min tur att vara sjuk. Grym halsont och lite feber. Så riktigt ridning blev det inte utan skritt i skymningen. Jätte fint väder var det, fast kallt.
Den blåa timmen eller vad det nu heter...


På dagen var det alltså först rådgivning med lillebror. 9.7 kg och 80,4 cm lång. Han var all iver the place och gjorde helt klart intryck på Maria, rådgivningstanten, med sitt eviga klättrande och utforskande. Han for omkring som en vilde och jag fick nog förklara att han inte normalt är riktigt så vild.
Sedan var det tandkontroll för båda barnen. Storasyster gick igenom en riktigt utförlig granskning och var nog så söt där i tandläkarstolen med solglasögonen på näsan. Perfekta tänder fick vi höra. Medan tanten gick igenom dem tänkte jag nog på hur otroligt dåligt samvete jag sku ha ifall vi skött tänderna dåligt och det sku ha funnits hål. Tänk att utsätta ett litet barn för borren. Men som sagt var allt bättre än bra. Också lillebrors tänder såg bra ut, det lilla hon lyckades se, då han envist höll fast munnen. Barnen fick var sin tandborste som present och jag lärde mig att det senaste är att inte använda något vatten då man tvättar tänderna och aldrig skölja munnen efter tvätt. Bara spotta ut skummet. Få se om det skall lyckas, vissa saker sitter ju i ryggraden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar