måndag 6 augusti 2012

Mini (snickers) muffins




Jag har försökt minska lite på mitt bakande. Men i dag fick jag sådana abstinensbesvär plus att jag bjudit en barndomsvän hit till oss på kaffe i morgon - så jag tog tillfället och lagade lite mini cupcakes (små muffinsar). De blev fina. Och observara mina härliga muffinsformar. Jag skulle så vilja ha en ungsform för att baka mini muffins i. Ungsformarna är nämligen jätte praktiska. Har en för normala muffins, och då behöver man inte använda dubbla muffinsformar för att formen på muffinsen skall hålla. Lite råddigt med form
i vart annat ord...
Jag använde mig av receptet för Snickerskakan, nog för att jag halverade botten mängden och lagade bara 1/4 del av glasyrerna. Det blev ca 15 stycken. Hade muffinsarna bara 10 min i 200 grader för muffinsarna var jätte små.


Fick just ett meddelande. Mitt kaffebesök kommer först på onsdagen. Men det var roligt att baka, så vad gör det. Jag frös in muffinsarna, (alla utom några som vi åt upp med mannen. De var gudomliga...) så få se om de håller att frysas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar