måndag 20 augusti 2012

Kira är borta

Igår somna Kira in för evigt. Allt gick så fint och lugnt till och just så som jag önskat att det skulle ske. Här hemma i soffan. Men tungt har det varit och tungt är det och saknaden efter Kira är så enorm. Det känns ännu helt overkligt att hon är borta för evigt.

För mig stannar hon med mig för alltid, med huvudet i mitt knä, njutande av att jag smeker hennes öra. För Just så fick hon somna in.

Min goda vän är veterinär och hon kom hit ut till oss till landet. Kira fick choklad glass och lamkött medan vi drack kaffe och märkte nog inte ens då hon fick lugnade. Trots att jag vet att hon inte led, tar det inte bort den här stora smärtan och sorgen över allt som hänt.


Världens ljuvligaste päls att burra in ansiktet i..

I morgon skall jag försöka skriva om någonting annat. Jag har bara för tillfället svårt att tänka på något...

4 kommentarer:

  1. Vad modig du är som lät henne somna in så där lugnt och tryggt! Jag skulle aldrig ha klarat det. Lämna snabbt hos vettisen och snabbt ut innan jag brister i hejdlöst gråt är vad jag har gjort. Kram!

    SvaraRadera
  2. Förstår att du inte kan tänka på nåt annat! Håller med om att ni verkar ha gjort det på det allra finaste sätt. Starkt gjort. Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Nu vill jag bara gråta, fast jag vet att det var det bästa för henne. Styrkekramar. Hon finns alltid i era hjärtan.

    SvaraRadera
  4. Det var tråkiga nyheter! Kram till er och till Kira i hundhimlen. /Jenni

    SvaraRadera