tisdag 19 februari 2013

Sagt idag

På morgonen såg vi gårdskarsfrun på vägen till dagis. Det är ett äldre par som sköter en hel del fastigheter här i grannskapet. Bor gör de i lägenheten under oss tillsammans med sin hund. Frun är nog stadsdelens skvallertant nr 1. Står alltid ute på gatan och röker och pratar med den ena och den andra om det ena och det andra. Via henne vet vi att den skumma typen i huset mitt emot som vädrar med fönstren på vid gavel en gång i timmen 10 min åt gången då det är -20 grader ute är taxichaufför. Och att grannens pojke sprang ut ensam på gatan i bara blöja då han var 2 år gammal och att en dam här i huset blev så arg på gårdskarsfrun att hon kasta en snöboll i ansiktet på henne. Nåja, enough about her...
Men sagt idag alltså.
På väg till dagis träffar vi på gårdskarsfrun och jag pratar kort med henne. Sedan fortsatte vi till dagis.
Storasyster: var är hennes (gårdskarsfruns) gubbe
jag: int vet jag
storasyster: kanske han är hemma med hunden

Lillebror har inte sagt så mycket som vi förstår ännu. Hans ordförråd är för tillfället mamma, däääär och va. Storasyster säger också va jätte mycket. Det har nog inget att göra med hörseln utan visar bara att vi fullvuxna säger alldeles för ofta va...!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar