måndag 25 februari 2013

Rapport från sjukstugan...

Voi huh huh den här flunssan. Är helt rutig och randig. Barnen och jag är riktit sjuka. Mannen har klarat sig lindrigast, som vanligt. Idag har lillebror ännu feber, det är nu 5te dagen. Snuva och hosta har han också. Och natten var ett helvete, för han vakna och grät, grät, grät med jämna mellanrum. Han är jätte hård på att inte ta medicin, han bara stänger munnen och kämpar emot allt han kan. Klockan 6 grät han helt hysterisk tills jag fick i honom burana lösning. Sen somna han efter en stund och sov några timmar. Det där att ge medicin i munnen på en som inte vill ha det, är nog så hemskt. Vi bestämde att ta honom till läkaren idag för att kolla att han inte har ont i öronen. Hans gråt tyder på ont, men om det inte är öronen så vet jag inte vad vi skall göra. Han är ju inget öronbarn så antagligen är de friska. Men den där hysteriska gråten är jätte obehaglig. Få se vad de säger...
Storasyster är också sjuk den stackaren. Hon har feber och näsan rinner. Men hon verkar inte lida så mycket. Idag är första dagen hon är lite lugnare, igår for hon omkring som en vilde. Få se hur det ska bli med henne. Kanske det blir hennes tur med läkarbesök om några dagar...
Själv har jag bihåleinflammation som trots antibiotika inte ännu gett efter. Lite bättre är den dock. Ännu i förrgår gjorde det ont i huvudet på varje steg jag tog, nu är huvudvärken nästan borta.
Så så mår vi här i sjukstugan. På fredag är det 1.3 och då hoppas jag att vi alla är friska och kan fira att våren är här och flunssorna borta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar