lördag 19 januari 2013

Sagt idag

Storasyster 3 år:
- jag vill ha vita skridskor för de ser int äckliga ut. För svarta skridskor ser äckliga ut.

Så sant, så sant.
Vi fundera på om vi borde fara till nåt loppis och kolla om vi skulle hitta skridskor. Det skulle vara roligt att fara och skrinna, men ingen i familjen har skridskor. Jag fundera på om dagens skridskor är lika äckliga som när jag var barn. Små, kalla och spända. Jag sku villa ha skridskor som är som lenkkare men med ett blad under. Det sku vara nåt det...

2 kommentarer:

  1. Kolla kierrätyskeskus. Vi köpte ett par (svarta) därifrån ifjol för 12 e :D I år blev det 3 numror större sprillans nya (svarta) från Budget Sport för 22 e

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Om du köper använda, kolla att de inte är mjuka och slitna ovanför vristen. De måste vara stadiga,för det är svårt att lära sig med sliddriga skönskridskor. Jag gjorde det misstaget, vilket ledde till blod, svett och tårar från båda hållen

    SvaraRadera