torsdag 10 januari 2013

Babybion




(Mycket mörk bild av lillebror på bio)
Babybio, nu är det upplevt. Ingen större succé. Absolut ingen katastrof men ingen hit. Jag har hört så mycket gott om det, men det här var inte min grej. Jag hade hört att det skulle finnas en massa leksaker, skötbord, mikron, matstolar etc. Där fanns en mikro, två skötbord, några mjukisdjur från Ikea ( vem leker med dem, om jag får fråga?) och en liten rutchbana av plast. Lillebror trivdes helt ok, kröp och stapla omkring och stal personliga leksaker av de få barn som hade fattat att ta med några. Lekte ge och ta näsdukar (rena) med mamman bredvid oss. Filmen var fransk, Haute cuisine, helt ok i synnerhet då jag gillar matlagning. Men inte den film jag skulle välja för babybio inte. Men nu är det upplevt.

På kvällen gick jag och storasyster till Anton&Anton och köpa glass med tomteluva. Typiskt finskt, ingen kommentera den. Men söt var hon i den!


Nu sover barnen och snart blir det glass och mango sorbet!!

1 kommentar:

  1. VI gick mycket på babybio med Noah det första halvåret typ. Sen när han började röra på sig så var det slut på det roliga. Med liten sovande bebis var det nog roligt tyckte jag, förutom en gång då filmen var ur-usel ;D

    SvaraRadera