tisdag 5 november 2013

Bröllop och god mat

Nu är nog energin nere i 0. En händelserik helg och intensiv början på veckan. En av mina godaste vänner gifte sig i helgen och bröllopet var både romantiskt, litet och personligt, helt jätte jätte fint.
Bröllopet var i Åbo, så jag och mannen stannade där över natten och första gången samtidigt borta från barnen, sedan lillebror föddes. Barnen var hos mina föräldrar. Skönt för oss men det bästa var nog att barnen sov första gången borta hemifrån och det gick hur bra som helst.

Jag har faktiskt fått njuta av god mat de senaste dagarna. På bröllopet fick vi helt otroligt god mat. Sex rätters middag. Lax med fänkål och tomatsallad, svartrotssoppa, sik med karljohanssvamps risotto, hjortkött, chokladhjärta och bröllopskaka. På söndagen firade vi för tidig farsdag och åt på vår lokalrestaurang. Metze till förrätt och lamm, kyckling och köttfärsspett till huvudrätt. Igår fortsatt lyx livet då vi hade jobbets rekreationsdag. Trerätters lunch på kemp, parmesansallad-lax-bakelse på Kämp och tre rätters middag mozzarellaostsallad-hjort-chokoladmousse (ända jag inte gillade så mycket). Int så illa... (Och idag avslutades ute ätandet för en tid med Ikea middag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar