tisdag 19 november 2013

Måla köket

Nu har jag varit jätte duktig. Borde nog få tio plus och ett papukaija merkki. Jag har målat köket nu tre kvällar i rad, då barnen gått och lagt sig (vi lagt barnen). Storasyster är tyvärr sjuk så vi var hemma hela dagen igår och då, medan lillebror sov, målade jag. Nu är bottenfärgen och ett lager vit färg på skåpen. Vi funderar så på vilken färg skåpen borde bli. Vitt blir för vitt har vi kommit fram till, efter många om och men. Vitt som ju är trendfärgen. Men då arbetsbänken och väggen bakom är vit så blir det nog lite väl vitt. Just nu lutar det åt ljusgrått. Men får se om det håller i sig. Skulle ha sån lust att fara och skaffa färg i morgon men jag hinner inte. Min tur att vara hemma med sjuk storasyster (hosta och feber). Måste få målat två varv av färgen och jag vill göra det så länge jag har ivern inne.

2 kommentarer: