måndag 21 oktober 2013

Måndagsjumpan






Då var det måndag igen. En ny arbets- och dagisvecka och så måndagsjumppa för storasyster. Det gick mycket bättre idag, efter att jag varit en dum mamma. Det började med att storasyster var ännu mera ovillig att gå med i jumppan och bara ville sitta i min famn och titta på. Jag lev till slut så irriterad så jag sa att jag går hem och storasyster får bli ensam på jumppan om hon inte hår med NU. Jag vet, inte så psykologiskt. Men det fungerade. Storasyster gick med och vips så hade hon fattat det roliga och trivdes som fisken i vattnet. Barnen övade att stå på huvudet (mycket modigt av ledarna, för ni sku ha sett vissa övermodiga och vilda pojkar som stod på huvudet och föll raklånga bakåt och på varandra), lekte hippa i form av björnen kommer och hoppade och stretchade.
I morgon är det min tur att utöva min hobby och fara och rida den lilla vita hästen.
(Månne jumppa skrivs så eller jumpa. Nu har jag skrivit på båda sätten...)

1 kommentar: