tisdag 12 november 2013

Ledig shoppingdag

Jag har ju hemma dag med barnen en dag i veckan. Igår styrde vi kosan till Borgå på en liten shopping runda. En skoställning/bänk till tamburen (fungerar också som säng för någon liten och trött...)


Jag tycker det är ganska fult då skorna syns. Det finns två korgar till och barnens skor, ett eller två par, skulle rymmas i dem men då blir tyget i dem mycket smutsigt. Värt en tanke dock...kanske vi borde prova?
Vår tambur är mycket på hälft, i synnerhet vad gäller möbler. Det är planerat en hög spegel (ett arvegods) där bredvid skoställningen/bänken och nån typ av hängare för barnens kläder. Så finns där ännu ett proppskåp som är fult och som borde täckas. Så få se hur allt skall rymmas i det lilla utrymmet och hur det blir och se ut.
Tillbaka till shoppingen. Till barnen blev det köpt lite underkläder, halsdukar och en regnrock. Och så fyndade jag ännu ett par farkkun åt mig själv. Nedsatta från 40 € till 10, och något jag verkligen behöver (se bilden nedan, spända, mörk fatlkufärg och helt bra kvalitet. Ett kap med andra ord) Jag är lite bortskämd med det här att hitta kläder, i synnerhet byxor, på rea. Hittar lätt och minns inte ens när jag betalat lite mera för byxor.



Nå nu när jag skrev ut det här med min tur och reabyxor hittar jag säker aldrig mera några...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar