söndag 2 juni 2013

Galna dagar




Så galna dagar. Vi flyttade bort från vår lägenhet och ut till landet för några dagar sedan. Totalt kaos kan jag säga. Möblerna for med en flyttfirma till huset i Sibbo och småsakerna och kläderna med oss ut till sommarhuset. Här bor vi nu tills renoveringen av huset är klar. Hoppas innan snön faller...
Som om det inte skulle vara tillräckligt med flytten så börjar jag jobba i morgon. Jätte spännande. Ser fram emot det men visst är det nervöst. Jag börjar jobba på samma ställe där jag jobbade innan jag blev mammaledig med storasyster. Ett jobb jag verkligen gillade men ett mycket ansvarsfullt och tidskrävande jobb. Som tur börae jag jobba 60 % tills båda barnen börjar dagis i augusti. Ännu är ju lillebror hemma i två månader och snart får storasyster sommarlov från dagis. Det blir ett litet pusslande med barnvakter den här sommaren. Som tur har ju barnens pappa snart semester och lite senare har också jag några veckor ledigt.
Nu har sommaren kommit på allvar. Idag var jag och barnen till stranden och simmade lite. Härligt, då det säkert var över 25 grader i skuggan idag. Vi trivs nog alla så bra här på landet och i sommarhuset. Bara vi skulle få alla kläderna i skåpen, rabatterna rensade och växthuset fixat skulle det vara grejer. Som tur fick vi potatisen i jorden idag, bättre sent än aldrig.
Få se när jag skall hinna eller rättare sagt orka skriva igen. Men jag ska göra mitt bästa och försöka hålla uppe bloggen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar