söndag 5 maj 2013

Hej i regnet

Usch så länge sedan jag skrivit. Tiden bara flyger iväg. Varför -jo, för mycket att göra och tänka på. Vappen kom och gick, med middagsgäster och picnic och överaskningskaffebesök från Åbo. Två mycket roliga dagar.
Nu ser det ut som om jag ganska snart skall börja jobba. Det blir klart inkommande vecka så jag skriver mera om det senare. Men jobb betyder köra bil och det i sin tur köpa bil. Så nu har jag surfat på nätet och sök och funderat. En billig rätt liten bil ska det vara. Men jessus så mycket bilar det finns. Och vilken liten bil är bra? Det finns så många tuffa små bilar som är jätte dyra. Köpa skall jag först när jag skrivit under arbetskontrakt - så få nu se när det blir.
Idag regndagen till ära tänkte jag fara med barnen till en ny innelekpark - snadi stadi. Mannen i huset är och jobbar i huset. Idag ska bland annat de heltäckande mattorna ut.


Fina blåsippor vid stallet.


På torsdag blev jag som tack för barnvaktande bjuden på brunch på Fazer. Brunch är nog inte min grej, för jag äter så dåligt på förmiddagen, men fint var det och stämningen på Fazers är alltid lika trevlig.


Bruna mignon ägg:)

2 kommentarer:

  1. Vi måste också köpa ny bil och jag har bestämt att det ska vara en toyota yaris. Jag konstatera att det fanns alltför mycket små bilar och jag aldrig kan ta reda på allt om dem och alla i släkterna har toyota och yarisen är liten så den får den bli. Men de är ju så sjukt dyra, eller alla bilar är det ju. Gamla och massa medkörda och ändå flera tusen euro. Galet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo Toyotan är säkert bra och jag har faktiskt kört en yaris några gånger och den var super bra. Men jag tycker den är lite liten för att hänga mycket på landsvägen med. Fast jag är inte så säker på om den som jag nu sneglat på lite mera En Citroen C3 alls är större. Det blir 40 km landsväg till jobbet så en lite säkrare men ändå liten och snål bil borde det vara. Hui så svårt. Och dyrt. Lycka till med ert sökande.

      Radera