måndag 8 april 2013

Utfärd till Ikea

Lider av sån vårtrötthet. Ett varje år återkommande fenomen. Idag var en riktigt crazy dag. Jag och barnen for till Ikea. Vi hade ingen bil idag så det blev bussutfärd. Storasyster var vild och busig, lillebror bara vild. Det är lättare med en vild lillebror för honom kan man spänna fast i vagnen. Vild storasyster är jobbigare. Hon sprang bort och gömde sig i ett. Vi hade sällskap av en kompis som var så jätte hygglig och körde hem det jag handlade, vilket var en Malm byrå. Den får vara kvar i sitt paket tills vi flyttar.


På Ikea kan man leka... Och
Leka...och äta köttbullar...gömma sig, prova sängar, tända och släcka lampor, äta glass (som man själv hämtar från frysdisken). Första och sista utfärden ensam med de här små yrvädren till den svenska möbeljätten.


Det blev handlat en byrå alltså, en lampskärm och lite annat smått som till exempel bakplåtspapper. Tänk att de har sådant också.

Jag har inte skrivit något om huset och remppan där. Har bestämt att jag inte gör det heller. Det känns som om det finns så mycket att skriva om att jag inte helt enkelt har den tid och energi som skulle krävas. Och att skriva bara lite skulle inte fungera. Så allt eller inget och nu har jag valt inget. Än så länge rivs det bara så kanske jag sätter en och annan bild då det börjar byggas. Få se...


3 kommentarer:

  1. Huh huh det där lät jobbigt. Tänk att du lyckades köpa någonting.

    SvaraRadera
  2. Huh huh det där lät jobbigt. Tänk att du lyckades köpa någonting.

    SvaraRadera
  3. Jag tror jag ringde dig då, och det lät livat i luckan!

    SvaraRadera