måndag 1 april 2013

Ensam och 3 år är inte skoj

Mamma, du får inte gå ut ensam. Nån kan komma och ta dig. Såhär lät det igår när jag skulle gå på en kort lenkki på kvällen. Storasyster ville absolut komma med och motiveringen var denna. Nån kan ta mig om jag är ensam. Efter mycket gråt och överenskommelse om att vi går tillsammans på lenkki en annan dag kom jag iväg.
Det här med att vara ensam är något som storasyster helt klart börjat fundera på. Hon kan mitt i allt då hon märker att hon är ensam i tex. vardagsrummet och vi andra är i köket, börja ropa och klaga att hon är så ensam. Hon berättar också lotsas historier om sina vänner hur de är ensamma hemma utan sin mamma och pappa. Detta hör säkert åldern till och är än så länge inget problem och hoppas det inte blir ett heller.

1 kommentar:

  1. Är hon inte ett halvt år yngre än Arthur? Arthur hade det så kraftigt, men han prata inte om det utan följde bara efter en från rum till rum och sku ha nån med på vessan och gjorde inget själv eller i ett annat rum. Det räckte jättelänge, många månader, säkert 5-6, men nu är han gärna för sig själv igen. Idag satt han inne på vessan i en halv timme och läste kalle anka då han ville vara ifred =).

    SvaraRadera